tisdag, december 16, 2008

Snö och lycka

Jag älskar snö!

I söndags var jag ute och tränade skidor på eftermiddan. Det var mulet och alldeles vitt överallt. Vitt på träden,vitt på marken, vitt på himlen. Vitt, vitt, vitt.

Jag tror att allt det här vita fungerar som ljusterapi på oss nordligaste nordbor. Okej, vi har ingen sol nu - men jag tror att om man är ute i allt det vita så får man ändå mer ljus i sig, än om man bott söderut där solen kanske lyser, men det är grått, brunt o mörk.

Iallafall så blir jag så LYCKLIG i allt det här vita. Att åka längdskidor, som är bland det bästa jag vet, i ett alldeles vitt landskap - gör hela min kropp alldeles glad och lycklig.

I söndags så kände jag det ut i varje liten kroppsdel - total LYCKA!

Då tänkte jag, att om man lyckas förmedla den känslan till sina barn - känslan av att träning kan göra hela ens kropp alldeles lycklig - då har man lyckats med något bra.

4 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Jag har inte heller sett solen på länge, på väldigt, väldigt länge om jag ska vara ärlig. Och inte en gnutta snö som kan lysa upp tillvaron heller. Nä, det är väldigt mörkt just nu... Just nu avundas jag lite, lite grann... :-)

♥ mamman i huset ♥ sa...

Åh, jag håller verkligen med dig. I allt. Även i det som handlar om att förmedla känslan till barnen. Man hoppas så att man lyckas med det. Hoppas hoppas hoppas.

Tänk vad roligt det vore om T & L kunde komma igång med skidåkning så att de även valde att åka skidor tillsammans efter skolan. Det vore väl häääärligt!?

Det är lätt att lyckas med bilderna nu, och jag kan inte låta bli att verkligen frossa i dem och det är verkligen bloggen bra till. :)

Nemi sa...

Åh vilken härlig bild!!! Är jätteavundsjuk, håller på att bli tokig på all lera och sand som barnen släpar in som sitter i deras ytterkläder varje gång de varit ute och lekt! Jag sopar sand dagligen. Inomhus. Suck. Och det är inte lönt att tvätta deras utekläder, de blir ändå jättesmutsiga direkt...

Tack för att du visar bilder på hur det borde se ut på vintern...

Pia sa...

Nemi: Nej, jag är INTE avundsjuk på er nu... Men å andra sidan är jag nog lite avundsjuk på er i maj, eller på sommaren de perioder då vi har skitväder här uppe...

Ha en skön Jul!!