torsdag, december 11, 2008

Inne på tredje VAB-dagen...

Mån: E dagen efter HÖG feber - mamman hemma hela dagen (pappan VIM, dvs "Very Important Meetings", mamman bara IM ("Important Meeteing")... som fick hållas via telefon hemifrån, vilket nog inte blev en succé, men, men...

Tis: Friska, Yippee! Men lyckan grumlades vid Dagis-hämtning - S febrig...

Ons: S hög feber, pappan på jobbresa till Luleå. Mamman hemma, IM på fm, M ("inte så viktigt möte...") på em- allt ställdes in. Försökte släcka lite bränder, men annars ingen direkt produktiv dag ur jobbsynpunkt... E på Dagis.

Tor: S kräkig men bara lite feber. Mamman hoppades på åtminstone några timmar i lugn o ro på jobbet - men pappan sa plågat att han hade VVIM ("Very, very Important Meetings") HELA dagen. Mamman hemma med S+E. Inga möten, dagen skulle vara vigd åt att ARBETA - men det är ju lätt, haha... Nu har jag lagt alla jobb-ambitioner på hyllan för idag - det är ju ingen som dör för att jag inte hinner klart mitt VIJ (Very Important Job). Det man inte hinner idag, hinner man någon annan dag..

(Och för att försvara min make, så brukar vi vara väldigt bra på att dela på VAB:andet - men nu är han inne i period med mycket VVIM - så som den förstående frun jag är så låter jag honom hållas... men jag lägger det bakom örat till nästa VAB-omgång ;-)

4 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Undrar om jag förstod allt rätt...?

Imorgon har jag i alla fall ett
VVIM: Jag och O ska gå på Lucia-firande på Högalid! :)

Pia sa...

Helt rätt! DET kan man kalla VVIM!!

Jag har också ett VVIM på Bergaskolan kl 7.30 :-)

(Och jag kollrade nog bort mig själv också där i mitt försök att vara lite vitsig, haha...)

Nu har vi förresten 2 st friska damer som kan gå i Luciatåg, och en sjuk T som missar skolans Lucia - men E&S har lovat att lussa för honom när de kommer hem :-)

♥ cloudberrie ♥ sa...

Hoppas ni kryat på er nu!

Kram från Eva

Pia sa...

Nu är ALLA barn friska, tjohoo!