Satt och bläddrade i en Ny Teknik på jobbet i början av veckan - och där fick jag tips om hur man borde hantera sin inkorg.
Sagt och gjort.
Nu har jag inga olästa mail i inkorgen på jobbet, som innehåller totalt kanske 20 mail.
Numera hanterar jag mailen, jag l ä s e r den inte bara.
Förut hanterade jag de som behövdes, läste de andra - men lät de mesta finnas kvar i inkorgen. Inte bra. Många mail blir det i inkorgen...
Nu har jag bara två bekymmer.
1. Hur länge håller min nya mail-disciplin i sig??
2. Nu har jag en mapp som heter "Gamla mail", som innehåller flera hundra (eller tusen?) mail äldre än 2009-10-05. Hur/När ska jag hantera dem? (Heter lösningen "Delete" kanske.. ;-)
Men två bekymmer är ju bättre än tusentals... mail i inkorgen.
3 kommentarer:
Tack för tipset!
Jag har sån tur att på mitt jobb raderas de saker som ligger i inkorgen som är äldre än 3 månader. Då kan jag läsa det jag vill och spara det jag vill, resten försvinner i cybern...
utredning: För all del ;-) Än så länge håller disciplinen i sig hyfsat, men det var tyvärr alldelels för många som tyckte det var intressant att maila Pia Plupp på jobbet i slutet av veckan så det börjar bli svårt att vara så där mailduktig som jag tänkt. SLUTA MAILA tror jag att jag ska ha som autosvar ;-)
KaosJenny: Det måste jag tipsa vår dataavdelning, låter som en toppenidé!
Skicka en kommentar