torsdag, februari 15, 2007

Alla Hjärtans Dag och andra dagar

Igår var det Alla Hjärtans dag. Det insåg jag när jag frågade Storebror vad de ätit i skolan: "Hjärt-plättar, det äter vi ju jämt på Alla Hjärtans dag i skolan!" Ooops... Just, ja - det borde man kanske tänkt på... Kors i taket hade A kommit ihåg det, så på kvällen plockade han fram en ask gelehjärtan som vi och pojkarna smaskade i oss till "Packat och klart" och riktigt kände hur mycket vi hjärtade varandra, som Lillebror sa. (Småflickorna hade tyvärr redan somnat då, så de blev utan men vi hjärtar dem ändå.)

Förutom Alla Hjärtans Dag har jag även väldigt svårt för att komma ihåg Far- och Morsdag och namnsdagar. Det är inte det att jag inte tycker om och bryr mig om mina närmaste, men jag hoppas att jag visar det ändå. Och det är inte heller ett medvetet val att bojkotta alla dessa dagar, utan jag tror min hjärna redan är full av att komma ihåg min och A:s familjs födelsedagar - för det är jag faktiskt suverän på!

Om vi återgår till Alla Hjärtans Dag så är jag så imponerad över alla fina Alla Hjärtans Dag-kort jag fått skåda i diverse Bloggar - vad glada mottagarna av dessa kort måste blivit :-)!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja tänkt hur lätt det är att glömma födelsedagar, jag skriver upp och skriver upp och noterar här och där viktiga födelsedagar men missar fler än vad som är acceptabelt...! det är svårt och en konst tror jag som jag inte riktigt tagit till mig.
Kul att läsa om ert skidäventyr i helgen! Att ni får ihop det över huvud taget är för mig en gåta. Men det kanske går bättre längre fram på säsongen. när ni fått lite vana i det. Det är helt sjukt, här är det ol-premiär om två veckor och ni har knappt kommit igång med vintersäsongen. Sverige är såååååååååååååå långt. ha de bra! Kram

Pia sa...

ja, visst är det som att vi bor i olika länder!! Här har det varit -20-25 grader i flera veckor, nu har det blivit "blida" o bara -12... och ni börjar orientera snart, vilket fascinerande land vi bor i! Kram till dig med!

Pia sa...

Ett litet tillägg ang födelsedgarna - jag kommer inte ihåg någon mer födelsedag än de i A:s o min famlij - sen är det stopp vad gäller det också, så en massa kompisars 40-årsdagar har gått mig obemärkt förbi - tex..