måndag, februari 26, 2007

Vilket GLID, Kuzmin!

Nu har jag gjort debut på mina Kuzmin-sicklade skidor - och vilket glid jag hade, swisch! Genialiskt, Kuzmin -men vad sura vallatillverkarna måste vara på dig!

För att sätta in alla oivigda, så är Kuzmin en kille som forskat och skrivit en Lic angående det onödiga med glidvalla på längdskidor. Man bara sicklar ("skrapar") dem med en speciell sickel (Kuzmin-sickeln, vad annars - kostar bara 600 kr;-) - och så är det bara att tuta och köra, och vad man kör sen... Igår och ikväll har jag varit ute och tränat med mina o-glidvallade skidor - och det var länge sedan jag hade sånt bra glid!

Men, som sagt var, Swix och Toko och Rhode och allt vad de nu heter, kan inte vara direkt förtjusta.

Förresten så träffade jag två små söta vita harar efter spåret idag :-). Nästan så man fick lust att ta hem dem för att utöka den befintliga gose-djurparken här hemma - vad förtjusta E & S skulle blivit.

3 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

Wow, vilken grej!

Anonym sa...

Låter super. Ska jag tipsa brorsan om som åkte öppet spår i söndags för tredje gången. Och det blir fler. Men han har alltid haft otur med vädret, lätt snöfall och kärvt i spåren.

Jonna sa...

Låter ju gôtt och alldeles perfekt. Det här med skidor för mig är rena grekiskan.