söndag, oktober 12, 2008

Det där med styrketräning...

Ibland är jag väldigt lik min far. Det är bara att erkänna det.

Jag har lite strul med min rygg och skulle nog må bra av att köra lite styrketräning för mage och rygg.

Jag tycker styrketräning är riktigt tråkigt. Min man kör egna styrkepas hemma kanske 2 gånger/vecka - men jag kommer mig inte alls för att göra det.

Jag tycker också att det är rätt trist att träna inne. Fast jag inser ju att för att komma igång med rygg- och magträning så vore det nog bra att gå på någon organiserad träning.

På ett av stans tränings-ställen har de flera rygg- o mag-pass per vecka, så det vore kanske något för mig. Jag gick därför förbi och frågade lite vad som gällde, om man kunde gå på enstaka pass och vad det kostade.

Jo, i och för sig så kunde man ju gå på enstaka pass, men det blir ju VÄLDIGT dyrt...
-Jaha...??
Så det bästa är ju att jag blir medlem för då kan jag ju träna hur mycket jag vill, för de har ju ett SÅ stort utbud...
-Men jag vill ju bara gå på ett 30-min pass/vecka, så då verkar det ju lite dumt att bli medlem för en säkert rätt rejäl kostnad - vad kostar det?
-Det kan vi inte säga...
-Nähä..??
-Men om du bokar in ett möte med en rådgivare kan du få reda på vad det kostar...
-Men, alltså, kostar det 1000, 2000 eller 3000 kr/halvår - det måste du väl kuna säga??
-Nej, det får vi inte säga...


Jag blev så överrumplad att jag bokade in ett möte där de skulle vara så snälla att berätta för mig vad det kostar att bli medlem.


Men väl hemma - det var då jag blev som min far. Obstinat! Så, jag avbokade tiden och tänker inte gå på ryggträning på det stället. Ska det vara så himla besvärligt att få komma dit o gå på enstaka pass om man inte vill bli medlem i deras klubb - då får det vara.


Nu har jag hittat ett annat ställe, där man gärna får komma och träna någon gång nu och då - UTAN att bli medlem... Så det får det bli! (Fast min man säger att för halva kostanden/pass så kan jag få vara med på hans, haha...)

5 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Nämen, jag tror att jag svimmar... Vilka ruttna metoder! Nä, gå inte dit!

Ha en bra arbetsvecka!

Anonym sa...

Jag håller med dig! Det var det dummaste, ungefär som när dom låter folk vänta i kö utanför en krog även fast det finns fullt med plats inomhus.

Persiljas Hus sa...

Klubben för de som är "inne"! (=medlem) Undrar om man får skriva på ett kontrakt att man inte får säga vad det kostar. Med repressalier om man bryter mot det. Fast det är antagligen så dyrt att ingen vill erkänna hur dumma de är...
Vilken tur att du inte gick dit. Det är nog en livsfarlig sekt! ;D

Pia sa...

Sekt, hihi! Nej, helt rätt - nog bäst att hålla sig borta.

AnnaPanna sa...

Jag tycker att du allvarligt ska tänka över din mans förslag. Kan det bli bättre?!