måndag, oktober 13, 2008

Lugn eftermiddag

Jag har ju börjat jobba deltid, med målet att hämta tjejerna senast kl 14.30. Det lyckas oftast.

Idag lyckades det.

Och här sitter jag nu strax före kl 16 HELT ensam i huset. Känns det iallafall, 12-åringen är uppe på sitt rum och inte direkt kontaktbar, vad han nu pysslar med.

9-åringen är hos en kompis och tjejerna är inne hos grannen. Jag har varit ute i det vackra vädret och krattat en stund och nu sitter jag här vid datorn och slappar med en kopp thé.

Hm, det känns som att största anledningen att jag gått ner i arbetstid är att träffa mina barn mer - men de har inte tid med mig, haha!

Fast å andra sidan så hade ju inte tjejerna fått umgås med favoritgrannen en stund, om vi inte kommit hem tidigare. Och jag hade inte fått den här sköna, lugna stunden innan middagsbestyren ska dra igång.

Så - det känns inte helt fel att jobba mindre, aaahhhh...

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Låter skööönt!

Killarna spelade lite tv-spel men var ute största delen av tiden!

Vad säger man om den här höstens väder? Jag är LYCKLIG och många långa promenader har det blivit!

Pia sa...

Ja, vilken dag det var igår! Och idag känns det ju som hopp om att det blir vinter :-)

Kiruna sa...

Låter härligt! Det är värt med deltid kan jag tänka mig:)