onsdag, oktober 22, 2008

Frusen, långsam stadspromenad

Vi var på stan en sväng efter jobbet idag, jag och de tre yngsta trollen. Presenter till hemvändande kusiner o moster skulle inhandlas.

Det var länge sedan jag frös så mycket! Barnen är man alltid så noga med att de har på sig rätt mängd kläder - men jag verkar totalt ha glömt vilken årstid vi har :-O Utan mössa och varken långkalsonger eller överdragsbyxor, burr.....

Man kan vara ute i 30 graders kyla och tycka att det är helt OK, men felklädd på stan i någon minusgrad - då håller man på att frysa sönder.

Det blir ju inte bättre av att de små trollen ibland kan gå SÅ sakta, så sakta... Det är inte klokt hur sakta man egentligen kan gå, om man är på det humöret, utan att stå stilla. (Fast stilla stod de också, och låg stilla med när jag tänker efter.)

Jag kan bli så otroligt irriterad när man måste gå med myrsteg hem. Speciellt när man fryser. Fast mest irriterad blir jag på mig själv - för vad GÖR det att det går sakta, egentligen?? Vi har väl ingen brådska. Men jag längtar iallafall tills man kan promenera på i helt normal takt till och från stan, och till den dagen då det inte är så många utbrott, typ "Jag vill gå först" och "Jag vill trycka först" och "Jag vill INTE gå!" och "Jag vill ha tugg-gummi" och "Varför får VI aldrig någonting" och "Varför får JAG aldrig bestämma!".

Men den dagen, då vill de väl inte gå på stan med mamma, förstås.

1 kommentar:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hallå? Var ni ute idag så var det nog inte 4-åringarna som var problemet UTAN HALKAN!!!!!!!! Jag håller på att bli galen eftersom det är fullständigt oooooomöjligt att gå ute dessa dagar! (Det märks väl att jag är M Y C K E T irriterad?) Jag har insett hur mycket jag är ute och går nu när det knappt är möjligt. Idag när vi åt middag jag och barnen satt vi och jublade över snöfallet ~ synd bara att det endast snöade några minuter... Det börjar väl bli dags för vargavintern nu?!

Hur som helst så var lintottarna mycket fina på dagisbilden. Smart med båda på samma bild! Ha det gott!