söndag, oktober 19, 2008

Första skidpasset!

Knät bättrade på sig under natten, stelt och lite ont på morgonen - men stort hopp om livet.

Så stort så att jag vågade mig på att ta min sämsta skidor och bege mig till Varggropen där jag hört att det skulle finnas några s.k. skidspår.

Det fanns det, och det var SÅ härligt att få åka skidor i solskenet. Och knäet gjorde nästan inte ont alls.

Första passet för säsongen är alltid lite speciellt. Spåren var väl sisådär, lite grus här och där, men med skidor som man inte behöver vara rädd om var det helt OK. Mycket mer OK än första passet förra året :-). Idag var det nästan ingen nörd-varning alls. Nästan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser hur härligt ut som helst!!

Persiljas Hus sa...

Vi längtar efter snö nu! Det är alldeles för mörkt ute. Hit med lite!

Kiruna sa...

Underbart, men kan du få mig att motivera mig till ombyte och vallning. Det är liksom lättare att dra på sig löparskorna året om, de behöver inte vallas:)

Sofy sa...

oj vad härligt. Snö!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Härlig bild!

Lite halkigt när man går/springer med barnvagn framför sig, men vilken nytändning det blivit för cykeltrötta barn. Jag fick in sonen 20:00 ikväll... Han kan leka skoterlekar i timmar här ute i parken med grannpojkarna och några kälkar. Skönt!

Pia sa...

Hej allihop! JA, det är ju hur härligt som helst :-)

Eller var - nu är det för varmt, isigt och svart, ja helt enkelt en riktig Sthlms-vinter...