fredag, oktober 03, 2008

Vi verkar ha en blivande frisör i familjen

I går kväll när pappan i huset höll på att röja i vardagsrummet, ropade han till mig och frågade vilken docka det var som blivit snaggad nu?! Handen hade han full av ljusa lockar som han hittat under soffan...
Jag kände på lockarna och insåg direkt att så där tunnt, ljust och mjukt hår har ingen docka... Jag hade varit på ett föräldramöte på kvällen så det var pappan som hade lagt de små juvelerna. "Såg du inte om någon var snaggad när du la dem??!!" "Njaa, nää, det tror jag inte..."

Vi gick in till dem och kikade först på S... nej, där verkade alla lockarna vara kvar. Till E:s säng, och där låg hon - med en BUFF på huvudet!!

"Hade hon buff när hon la sig??"
"Ja, hon sa att hon ville ha nattmössa - och, ja, de brukar ju sova i så mycket konstigt så varför inte nattmössa...?"

Nattmössan åkte av - och där låg den lilla prinsessan och sov - i en ny snaggad frisyr...

Till saken hör att de alltid tjatar om att de vill ha låångt och lockigt hår som moster.

Till saken hör också att E sagt flera gånger (minns jag nu) att hon tycker att hon har för lång lugg och att jag ska klippa henne... Men jag har sagt att jag tror hon blir jättefin i lång lugg - för hon vill ju ha likadant hår som moster...

Så, vi får faktiskt skylla oss själva. Om mamma eller pappa inte klipper en fast man ber om det, så får man väl klippa sig själv.

I morse när hon fick se sig själv i spegeln, sa hon först: "Jag vill ha samma hår som förut!!!"

Men sen tittade hon en stund till, kände på luggen och lyste upp i hela ansiktet: "Precis som pappa!!"

Och så tokigt blev det ju faktiskt inte, vi kanske har en blivande frisör i familjen?

5 kommentarer:

Anonym sa...

*ASGARVAR*

Åja, hon blev ju riktigt stö ändåi den korta luggen!

kram!

Anonym sa...

SÖT menar jag förstås...

♥ mamman i huset ♥ sa...

Ha ha ha ha ha ha ha! Oj, så roligt! Man skulle bra gärna vilja veta hur E:s tankar gick på kvällen: "Oj, märker pappa inget?", "Det kanske inte märks om jag har buff på mig!", "Under soffan brukar de ju inte titta!"...

Det var en hel ljuvlig historia. Och allra helst med tanke på att det inte hände i vårt hus... även om det såklart också har hänt hos oss för nå´t år sedan.

Ha det gott!

Anonym sa...

Håller med, en ljuvlig historia. Jag klippte mig själv också en gång när jag var liten och det blev inte alls lika bra som E:s resultat. Det blev katastrof skulle man kunna säga. E har helt klart känsla för det här! Hon kanske skulle kunna klippa hela familjen?!

Pia sa...

Vilken bra idé, det där med att E kan klippa hela familjen! I vår lilla stad är det nämligen helt hopplöst att få klipptid - sådet löser ju alla frisör-problem :-D