lördag, november 11, 2006

Fars Dag

Imorgon är det Fars Dag, tror jag. Vi har redan firat Fars Dag för 2 veckor sedan, eller rättare sagt Inte firat Fars Dag för 2 veckor sedan. Jag hade läst ngt om presenter till Far veckan före helgen för 2 veckor sedan. Till saken hör att vi inte är så där jättebra på att fira såna dagar, kan bli lite störd över de här dagarna då handlarna tycker att man ska köpa en massa saker till sina nära o kära. Så vi brukar inte överdriva firandet, sovmorgon till Far, kanske ngt nybakat till frukosten, eventuellt någon bok eller teckningar från barnen - eller så får han nöja sig med sovmorgon o god frukost.

Iallafall, när söndagen för 2 veckor sedan började gå mot sitt slut - kom jag på det! Vi hade ju glömt att fira Far! Jag sa det till A, som kommenterade att han ju faktiskt inte ens fått sovmorgon på sin dag. För den hade jag fått. Sovmorgonen alltså. Jag var tvungen att åka iväg till OK på kvällen o posta ett brev, så då dövade jag det lilla dåliga samvetet med att köpa en Hustidning (en sån där inredningstidning, som han faktiskt gillar...), så jag gav den till honom o hälsade från de sovande barnen.

Först veckan efter insåg jag att det ju faktiskt inte varit Fars Dag den söndagen... Utan det är imorgon istället - och då ska Far få Sovmorgon, nybakade muffins och eventuellt en teckning från något barn (om det är någon av dem som vill producera det åt honom imorgon bitti - men ngt litet streck ska väl småtjejerna lyckas få på papper iallafall).

Och om vi skulle glömma bort alltihop så passar jag på att gratulera honom här i förskott:

Grattis på Fars Dag!

3 kommentarer:

Pia sa...

Vi glömde inte! Sovmorgon, morotsmuffins med philadelphiaost, tända ljus - och två st PlayDoh-ler-ormar i Fars Dags-present - vad mer kan Far önska sig?

Pia sa...

Hmm... inser så här alldeles för sent att jag mitt i allt firande av far har glömt min egen Far :-O... han sover nog så sött nu, så jag får slå en pling imorgon. Hoppas att ngn av de andra kom ihåg honom, men å andra sidan är det nog han som uppfostrat oss med att tycka dagar som exvis Fars Dag inte är de viktigaste att komma ihåg... Så han få faktiskt skylla sig själv :-D...

Tvillingmamma Lotta sa...

Hahaha!

Tur att "lilla far" fick sitt firande åtminstone!

Det fick han här med och jag glömde oxå min egen far!
Visserligen hade jag postat ett kort till honom, men för sent, så det kom fram igår.
Men jag glömde helt att ringa och gratulera honom på söndagen!

Vi firar inte heller stort, ett kort, en chokladask, ett par strumpor, typ...