söndag, november 26, 2006

På krogen en fredagkväll med fyra barn

Ja, det är det nog inte många som varit, men det har jag - själv dessutom! Fast det är inte riktigt som det låter...

Vi hade bestämt att vi skulle träffas på stan i fredags när A slutat jobbet för att handla lite grejer och sedan gå på O´Learys hela fam för att äta tidig middag. Tanken var att vi skulle dit innan "alla andra" kom dit för fredags-pub, typ sådär vid 16.30 eller så.

Tyvärr blev hela dagen förryckt av olika anlednignar o E & S somnade inte för em-vila förrän kl 15.30. Det innebar att kl var 17 innan vi var nere på stan, o när vi shoppat klart (3 par nya stavar o en ny skid-dress till mig :-) så var kl strax före 18. A kom på att han ville in på Systemet en snabbis, så jag o barnen gick till O´Learys för att se om det fanns ngt ledigt bord... Vi släntrade in på puben jag o mina 4 barn... Lokalen var full med folk, jag ställde mig o spejade runt om det skulle kunna finnas ngt tomt bord för 6 pers medan jag väntade på att ngn bakom bardisken skulle ha tid med mig. Så hör jag en välbekant röst som ropar mitt namn, en bit bort sitter en äldre manlig kollega o ser förvånad ut över min uppenbarelse. Ja, inte min kanske, utan det sällskap jag har med mig på puben: 4 barn i åldrarna 2,5 - 10 år... en fredagkväll vid 18-tiden... Jag förklarar att vi tänkt äta, men att det verkar vara fullt o kanske inte helt lämpligt med tanke på vad kl hunnit bli o jag inser just att det är precis som en helt vanlig fredag-kväll på puben, och alls inte lämpligt för en 4-barns-fam att äta fredag-middag...

Vi tackar för oss o går ut igen medan E hojtar högt: "Vi fick inte fika här, vi fick inte fika här!" När vi kommer ut kommer A precis o jag börjar gapskratta åt hela situationen. De som såg oss därinne trodde nog att jag var:

1) Förbannad fru o mamma som skulle hämta hem far till barnen från After Work
2) Ensamstående flerbarns-mor utan barnvakt på jakt

Vi gick istället till en Pizzeria (utan utskänkningstillstånd) o åt pizza o drack Cola o mjölk, och middagen var faktiskt riktigt sansad, inte alls som de hysteriska gångerna vi åt på restaurang i somras - det går åt rätt håll!

2 kommentarer:

Tvillingmamma Lotta sa...

Hahaha!

Vilken syn ni måste ha varit på puben!

Anonym sa...

Ögonen tåras! Vilken syn! Helt otroligt!! Så klart de tänkte både 1 och 2 - och fortsatte att "after worka" ...om sitt eget familjelivet, kanske...