fredag, november 10, 2006

Hemma igen!

Nu är vår mest hektiska vecka i mannaminne över, puh... Iallafall nästan. Som grädde på moset har jag ju idag på min lediga fredag lyckats acceptera ett möte kl 13. Det fanns ingen annan dag som passade o snäll (dum?) som man är så sa jag för några veckor sen att det gick bra... O det ångrar jag nu... Men, men, lite kul ska det bli iallfall, för E & S ska följa med på mötet, woaha :-D... får se hur det går...

Grabbarna blev ju jättebesvikna när jag berättade i tisdags att jag förutom att vara borta on-to så skulle jag dessutom jobba fre-em - NÄR VI EG SKA HA VÅRT FREDAGS-FIKA!!! "Men Mamma, hur kan de göra så - när du ska vara ledig?" frågade 10-åringen, o det var ju bara att erkänna att det var mitt eget fel, ingen som tvingat mig, utan faktiskt totalt självvalt...

För att blidka besvikna söner, lovade jag att jag skulle baka bullar nu på fm, och så ska vi fika när jag o tjejerna kommer hem efter 3. Så det är bara att sätta igång o vara bull-mamma nu då.

Förresten är det jobbigt att vara på konferens... man får så ont i håret den andra dagen... men trevligt hade vi, o nu dröjer det läänge tills jag äter 3-rätters-middag med alla flytande tillbehör.

Och sedan blev det precis som det brukar bli när en av oss är bortrest - A fick VAB:a med 2 sjuklingar i onsdags... en var rosslig o hostig o en hade ont i magen o huvudet... men det var inte värre än att det var på dagis o skola på torsdag.

Nej, nu väntar bullarna på att bakas. Ska se hur mycket hjälp- (stjälp-) redor jag har den här gången då... Man måste ha tålamod när man ska baka tillsammans med dubbla 2,5-åringar...

1 kommentar:

Pia sa...

Tjejerna skötte sig exemplariskt, iallafall i 5 min - sedan var de less på att rita... Då ryckte Länsstyrelsen in o ritade streck-gubbar med kjol på tavlan ;-)...

Jag insåg att detta fick vi göra kort o effektivt, så kl 13.45 var mötet klart, ingen lessen för det en fre-em o vi strax hemma o åt bullar med bröderna Brothers.