måndag, november 27, 2006

Liten man med nackspärr

Lillebror T fick nackspärr i söndags :-O! Han o Storebror hade sovit över hos sina kusiner o på morgonen skulle T sätta sig (kasta sig?) i en fåtölj och då sträckte han nacken eller halsen. Igår kunde han bara ha huvudet mot ena axeln, musklerna var stela som bara den, fulla med muskelknutor o han hade så ont, så ont... Han fick Zon o alvedon o låg i soffan hela dagen, lillstackarn. Jag kollade med Distrikts-Jouren om man kunde ge massage, men det skulle man inte. Bara att vänta ut eländet. Idag är han lite bättre, men hemma från skolan, fortfarande lite sned.

Tänk att såna små mjuka 7-åriga knattar kan få nackspärr!

Idag skulle A komma hem vid 10-tiden för att jag skulle åka iväg på möte, men han ringde o sa att det var Kris i Gruvan, så mitt lilla möte om efterbehandling fick nog anses vara Prio 2 just nu. Så jag sitter hemma o jobbar så gott det går, vi har det riktigt mysigt, T och jag.

1 kommentar:

Jonna sa...

Stackars liten. Det är ju inte lätt för barn att vara stilla. Hoppas att det går över snabbt.