fredag, november 17, 2006

Ännu en arbetsvecka har svischat förbi

Jag börjar nog bli gammal. När man var yngre, inte tyckte man då att veckorna bara rusade förbi, att det bara var måndag, fredag, måndag, fredag? När man gick i skolan, var ju veckorna eoner år långa, när det var tisdag tyckte man att man att det var en evighet sen förra helgen o lika långt till det blev helg igen. Men nu kan jag bara konstatera att det i princip bara är måndag, fredag o så lite helg emellan.

Den här veckan fick jag vara på kontoret i måndags, med bara ett möte. (Tänk att få en vecka utan möten, vad man skulle få mkt gjort!) Sedan var det en obligatorisk 3-dagars-kurs tis-tor - o nu är jag fredags-ledig. I måndags-kväll insåg vi att lilla S inte var riktigt kry, kli i ögat o lite feber... Vi visste inte riktigt hur vi skulle få ihop veckan, så för en gång skull ringde vi till mina föräldrar för att be om lite hjälp. O det löste sig SÅ bra - mormor kom hit på tis-fm o stannade till ons-lunch. Då avlöstes hon av mammas bästa väninna, min "Foster-moster", som var med tjejerna på eftermiddagen. TACK alla snälla människor runt omkring oss som tycker så mkt om våra barn :-)!

Tyvärr har jag parallellt med kursandet haft en grej som jag var tvungen att få fram till i dag, så det har blivit många o långa kvällar. Det är ju svårt att börja med ngt innan iallafall de tre minsta är i sina sängar, så efter 21 har jag plockat fram datorn. Jag har varit en riktigt tråkig sambo denna vecka kan man nog säga... Men nu är det helg, Yippee!

Inga kommentarer: