söndag, november 05, 2006

Kompis-helg

Igår morse kom en av mina bästa kompisar M med sin 2,5 åriga son. De hade åkt natt-tåg upp (jag hade övertygat henne att det var hur smidigt som helst, jag brukar göra det med barnen till farmor o farfar), men en kväll med liten pojke som kräktes i restaurang-vagnen o M med åksjuka halva förmiddagen, gjorde att hon nu har bokat flyg hem på måndag :-D... Oj, vad vi har skrattat åt det, för hon har i sin tur berättat för alla sina skeptiska kompisar hur perfekt det är att åka natt-tåg till Norra Norrland... det får hon nog äta upp nu...

Det var en kall o grinig dag igår, blåsigt, snöigt o minus 8 grader. Så vi var inne hela dagen, långlunch, barnen sov middag sent o länge, o vi har pratat, pratat, pratat... Barnen har lekt så bra ihop, det är kul att se dem. I början lekte tjejerna i skift med deras återfunne vän, men sen har de lekt ihop alla tre. De kan verkligen leka tillsammans nu.

Idag ska vi ut och åka pulka o kälke, sen på eftermiddagen ska tvilling-mamma J komma hit med sina 3-åringar. Så det blir lite mer fart här...

Och ikväll kommer mina pojkar hem, nu längtar jag efter dem. Och det är väl så det ska vara, det blir ju rätt trist i längden med halva familjen borta.

Inga kommentarer: