fredag, november 21, 2008

Det är MÖRKT ute

Och det är ju inte så konstigt, för det är ju november i Kiruna.

Men det blir ju inte ljusare direkt för att vår brolampa är trasig.

Sedan förra året. (Fast det har vi ju glömt bort mars-sept.)

Och det hjälper inte att byta glödlampa. Min händige (?) make har förklarat för mig att det är något fel på sockeln...?

Varken han eller jag har åtgärdat "sockelfelet" sedan förra vintern. (Nej, jag kan ju inte skylla på honom, för som den jämställda kvinnan man är så inser jag ju att herr och fru byggnadsingenjör är ungefär lika duktiga på att fixa socklar till lampor.... )

Så det är alltså riktigt MÖRKT utanför vår entré och alltså inte så där riktigt Välkomnande för de som mot förmodan vill hälsa på.

Min strategi är att köpa en helt NY brolampa, för den (trasiga) vi har är riktigt trist.

Det har jag tänkt göra sedan i .... mars. Nu är det november.

Jag är HELT, totaly HOPELESS när det gäller att få arslet ur och fixa (vissa) saker. FAST jag jobbar deltid och trodde att jag skulle få SÅ mycket luft under dagarna att jag skulle hinna åka på stan och shoppa brolampor på lunchen.

Kanske nästa vecka. För det är faktiskt VÄLDIGT mörkt ute vid vår entré.

(Finns det NÅGON annan där ute som är lika dålig som jag (och min man) på att fixa vissa saker som borde fixas?!)

6 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Det finns säker massor... kul inlägg!

Pia sa...

OK, det finns säkert MASSOR - men Du då Anna-panna - är DU bra på att fixa allt DIREKT? (Jag får för mig det för du är ju rätt driven av dig ;-)

♥ mamman i huset ♥ sa...

IDAG har vi fixat vår brolampa som har varit trasig i nå'n månad -konstigt med tanke på att den bara är nå'n månad gammal - och det blev VÄLDIGT ljust och trevligt! Nu ser man soppåsar och bajsblöjpåsar INNAN man kliver på dem...

Pia sa...

Men detlåter ju väldigt bra - nu fick jag inspiration - kanske vi kan fixa till den till veckan?! (De där soppåsarna är ju rätt otrevliga att snubbla på.)

AnnaPanna sa...

Haha, du känner mig bättre än vad jag tror... jo, jag är nog ganska duktig att fixa saker direkt, men samtidigt är det en sida av mig som jag skulle vilja se lite mer avslappnad. Jag jobbar på det.

Pia sa...

Anna: Och jag jobbar på sidan hos mig som skjuter uppallt... på jobbet o hemma ;-)