måndag, november 10, 2008

Far blev firad

Igår var det Fars dag - och vi glömde INTE bort det ;-) (Det blev inte heller som för 2 år sedan då jag TRODDE vi glömt bort det, men var några veckor för tidiga istället, haha)

Sovmorgon till Far och nybakade muffins till fukost var planen. Så blev det också, men pga av en lite trött fru och lite saknade ingredienser så blev det en stressig morgon för vissa av oss (typ för mig ;-) som fick göra en blixtutryckning för att leta upp någon mack som eventuellt kunde ha bakpulver och russin på sin meny. (Tur att mackarna inte har så mycket bildelar längre utan mer russin och bakpulver...)

Men kl 9.30 kunde pappan väckas upp med nybakade morotsmuffins, teckningar från barnen och en heminredningstidning (och en svettig fru)...

(Teckningarna fick jag leta upp ur någon påse från Dagis, för det var inget barn som var så intresserade av att rita teckning till far på beställning - och tidningen var egentligen tänkt att vara Utemagasinet, men den hade han redan, så det fick bli en liten annan nisch istället... till följd av att han lite trött konstaterade, efter att ha bläddrat igenom den till frukost, att vilken ENERGI vissa verkar ha när det gäller att fixa i huset... )

Men det var goda muffins och fina teckningar - och Far BLEV glad, trots sin känsla av tillkortakommande vad gäller renoveringstakten!

Och min egen far glömde jag bort (igen)... Jag ÄR inte så bra på såna här dagar, men det är inte han heller - så han blir nog minst lika glad om jag ringer honom idag eller imorgon istället :-)

4 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Jag ringde min far igår, det händer inte varje år minsann. Jag är lite stolt...

♥ mamman i huset ♥ sa...

Vi firade med teckningar och köpt chokladkaka, på lörda'n... Men jag tror att pappan var lika glad för det. Min egen pappa firade jag inte alls. Och jag är ganska säker på att maken glömde bort att ringa till sin... Födelsedagar däremot känns liiite viktigare att komma ihåg.

Pia sa...

anna: fast var det inte du o din syster som firade er far förra året med att bjuda honom på middag (om det var så - vilket minne jag har :-) - fast det kanske var en annan dag, som en födelsedag ellernåt ;-)

mamman i huset: Jo, födelsedagar, DET brukar till och med jag komma ihåg (fast när jag tänker efter har jag nog glömt pappas ngn gång, hm...)

AnnaPanna sa...

Jo, det har du rätt i pia plupp! Tack för att du påminde mig.