söndag, november 30, 2008

Utförsäljning!

Just nu rear vi ut 3 st barn här i huset, två stycken tvillingar i den förtjusande 4,5-års åldern (den åldern SKA enligt Anna Wahlgren vara förtjusande - fast jag och fru/fröken (?) Wahlgren brukar förstås inte alltid ha samma uppfattning...) och ett stycke ohängd 9-åring.

De är ikväll GRATIS, nej förresten - vi kan även lägga lite emellan :-D

Jeesus, vilket humör de varit på i helgen, puh!! De skriker, gnäller, gråter, bråkar, retas och är allmänt skitjobbiga med varandra - och oss.

Och 9-åringen Trulle som brukar vara så förståndig och snäll med syrrorna - han verkar ha genomgått en total förvandling :-O

Ändå har de fått göra en massa roliga saker i helgen: Badkalas, påhälsning inkl. nattbesök av alla Kiruna-kusinerna och som avslutning Mamma Mu på bio (bio-debut för tjejerna!). Så förmodligen blev det FÖR mycket aktiviteter för våra juveler?!

Om ingen nappat på utförsäljningen till imorgon, så får vi väl hoppas att den tidiga läggningen av iallfall twinsen ska ha gett resultat.

Annars har vi haft en fantastiskt fin vinterhelg :-)

Jag har varit ute och åkt skidor både lördag och söndag och det var SÅ fint i spåren!

5 kommentarer:

Marie sa...

De kanske byts mot ett par tjejer i lite mindre modell? Fast jag antar att det inte är något bra byte när bytesobjekten är som två sura citroner de också? ;-)

Håller med om att helgen varit gräslig, särskilt igår! Lekte de en liten stund var för sig så var de snart tvungna att söka upp syrran och retas lite... Skönt att gå till jobbet idag!

Kram Marie

♥ mamman i huset ♥ sa...

Jag som har undrat varför ALLT har fungerat så smärtfritt hemma hos oss de senaste dagarna...! 4,5-åringen har varit UNDERBAR (vi förstår nu hur jobbig hon brukar vara...) och 9-åringen har varit förståndig, riktigt förståndig och insett de tokigheter som han har gjort då och då.

MEN NU FÖRSTÅR JAG VARFÖR ALLT HAR FUNGERAT SÅ SMÄRTFRITT! Det är ju ni som har fått eländes-humören! Grattis, får se hur länge ni får dras med eländet innan det hamnar någon annanstans, skicka dock inte hit det igen! Kram! ;)

Pia sa...

Marie: Njaa, kanske jag behåller MINA monster istälet, sura citroner lät heller inte riktigt kul, haha...

mamman i huset: HMMM - det är alltså ERAT fel! ojojoj, vad dina två äldsta måste ha varit på dåligt humör när det kunde sprida ut sig så ofantligt på mina TRE ;-)

Men idag har de faktiskt varit som ljus, alla tre :-) (Det behövde vi.)

Det är det jag säger - SÖMN är viktigare än man tror!

♥ mamman i huset ♥ sa...

Hahahahaha! Vad bra att det har vänt!

Jag har kommit på varför det har blivit bättre i det här huset: Det är ju mamman som har blivit normal: Jag har nämligen - och äntligen - slutat amma! Och då blev också tålamodet bättre! Så nä, vi kan inte skylla på oss!

Ha det gott!

Jonna sa...

Kan bara sitta här och le igenkännande.

Hoppas att det blir bättre snart.

Kram