söndag, november 16, 2008

Festligt

Det blev ett riktigt Party :-)

God mat, trevligt folk, rolig underhållning, fri lejd i baren (liite mosig var jag igår ;-) - en är ju inte så van att dricka Gin o Tonic på natt-kröken...) och dans!

Och jag konstaterar (som jag alltid gör efter en kväll med dans tillsammans med min man) att det är tur att huvudsysslan jag och min man ska göra tillsammans inte är att DANSA :-O

Vi är kompatibla i det mesta: barnuppfostran, varadagsbestyr, resor, träning, renovering, diskussioner (alltså vi är inte alltid överens men vi kan diskutera;-) - men när det gäller att DANSA, då är vi som från olika universum.

JAG tycker att han tar något konstigt extrasteg som inte går att förutse.
HAN tycker att jag försöker att styra honom.

Med ALLA andra går det bra - så jag är helt övertygad att det INTE är mitt fel ;-)

3 kommentarer:

AnnaPanna sa...

Haha, jag brukar också ALLTID skylla på männen om dansen inte funkar. Det måste ju bara vara så.

♥ mamman i huset ♥ sa...

Låter härligt...? Nä, jag är absolut ingen festprisse så jag blir mer inspirerad när du skriver om dina skidturer.

På tal om skridskor och 4-åringar: dottern har inte alls åkt jättemycket, men gick skridskoskola ifjol pga att stackarn inte hade någon aktivitet (inte ens dagis)under veckorna. Och den naturliga fortsättningen var detta med konståkn.träning... Känns lite galet att en 4-åring går på en så'n träning, men hon tycker att det är roligt och då tycker vi också det!

Vad var det gympaklubbarna sa för nå't år se'n? "Våga vägra sitta stilla"? Japp, det är det vi gör!

Pia sa...

Fast jag måste ju erkänna att jag tycker det är rätt kul att bryta av skidturerna med en fest någon gång då och då ;-)

Klart hon ska gå på konståkningsträning om hon tycker det är skoj! Våra tjejer vill gå på gymnastik, men trots flera års köande har vi inte fått plats, så de får nöja sig med dagis-gympan. (Och hemma-gympan också då förstås ;-)