tisdag, november 18, 2008

Moment 22

I morse skulle jag lägga in ett meddelande i telefonen att jag var sjuk. I vanliga fall fixar jag alla telefonmeddelanden via datorn, så jag visste faktiskt inte hur man gjorde...

På vårt lilla kontor har vi ingen växel, så dit kunde jag ju inte ringa - men när jag meddelade min chef att jag skulle vara hemma idag så sa han att jag kunde ringa Röstbrevlådan och begära Växeln, så skulle jag komma rätt.

"Vilket nummer vill du ringa?"
"VÄXELN!"
"Du vill ringa till Växeln. Du kopplas nu till Växeln. Numret är okänt. Kontakta VÄXELN!"
"Öööhh..."

Och vilket nummer har den förb-e VÄXELN då??

Nytt försök:

"Vilket nummer vill du ringa?"
"Företaget NN:s VÄXEL!"
"Du vill ringa till NN NN. NN NN har semester"
"Gaah..."


Efter kl 8 gick det bra, Röstbrevlådan klarar inte av att meddela att "Växelns öppettider är mellan kl 8 - 17"...

Teknikens under!

(Men nu har jag numret till VÄXELN! Som såklart ligger Sthlm.)

Btw: jag har idag ringt Vårdcentralen och fått en tid hos farbror/tant Doktorn på torsdag.

3 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Krya på dig!

Förresten vet du vilken knapp jag har råkat trycka på när jag får alla dina kommentarer som mail till mig? Märkligt, det vore ju smartare om jag lyckades få MINA kommentarer som mail.

Pia sa...

Haha - Alltså får du alla kommentarer till MIN Blogg som mail till dig? Konstigt?? Och kanske inte så intressant för dig i längden, haha... Tur att det inte är så många kommentarer då;-)

jag får kommentarerna på min blogg som mail, och då har jag fyllt i MIN mail-adress i fältet längst ner under Instälningar/Kommentarer. Och jag lovar att jag inte skrivit in din mail-adress...

Har du någonstans råkat kryssa för att du vill följa min Blogg,kan det bli så då? Eller kryssat för "Skicka uppföljningskommentarer" under kommentar-rutan?

♥ cloudberrie ♥ sa...

Krya på dig!

Visst är det moment 22 det där med att vara sjuk eller vabba. Det är så himla mycket joxande för att kunna vara hemma, så ibland känns det lättare att gå till jobbet ändå. Vansinnigt! Man ska vara frisk för att orka vara sjuk...eller hur var det nu?!

Hoppas du blir kvitt baciluskerna snabbt!

Kram från Eva