måndag, november 17, 2008

Suck!

Ja, det är som en följetong det här...

Förra söndagen fick jag ont i halsen, igen. Känningar halva veckan, dvs träningsvila. Sedan vila utan ont i halsen halva veckan - allt för att jag inte skulle börja träna för tidigt.

I söndags tog jag ett LUGNT skidpass, nästan promenadtakt, och det kändes bra :-)

Idag har jag... ont ihalsen OCH örat, grrr!

Nu LOVAR jag mig själv att jag ska kolla upp vad som saknas mig. Något fel på immunsystemet måste det ju vara. Sedan 1 juli har jag haft 30 förkylningsdagar (ja, jag för träningsdagbok nörd som jag är ;-)

Igår surfade jag runt och sökte på Stärka sitt immunförsvar. Jag fick många bra tips... som att:

  • Röra på mig
  • Helst UTE
  • Äta mindre chips och godis
  • Fortsätta vara KVINNA, för vi har bättre immunförsvar än de stackars männen

Jättebra, det måste jag börja med - nu ordnar sig nog allt ;-) (för jag är ju verkligen en sån som helst sitter stilla inne och äter chips och godis samt önskar jag vore man)

Sedan stod det förstås också en massa om att äta nyttigt, vitaminer och tillskott, inte stressa och sova bra. Vilket jag verkligen jobbar på - men inte nog bra tydligen.

Nej, doktorn nästa - om jag bara kommer mig för att boka tid... DET är jag inte heller bra på.

(Det känns som att jag skrivit om detta ämne förut, hm..)

Inga kommentarer: