tisdag, november 11, 2008

Hemma-gym(pa)

Igår bestämde jag och tjejerna att vi skulle ha Styrketräning/Gympa/Yoga hemma efter jobbet/dagis idag.

Vi har sett fram emot det alla tre, verkar det som.

Jag behöver verkligen köra lite styrketräning, och peppad av mannen i huset (som kör hårda styrkepass hemma flera gånger i veckan) så tyckte jag det var PERFEKT när tjejerna igår efterfrågade lite gympa-yoga hemma.

De förberedde träningspasset redan igår: de fina "gympakläderna" plockades fram, dvs linnen och guld-resp pepparkaks-kjolar. Själv nöjde jag mig med mina vanliga träningskläder (fast lite festligt hade det ju varit om även jag hade haft guldkjol).

Vi har kört sit-ups, armhävningar, ryggövningar, stretcing mm (jag).

Vi har gjort "Hunden som tittar upp" och "Hunden som tittar ner" (alla). (Yoga-övningar för er som inte vet ;-)
Vi har såklart fyllt på med vätska under träningen (småbrudarna).
Vi har dansat, haft redskapsgympa och "balettat" (småbrudarna).

Och allt detta har vi gjort till sound-tracket till "Mamma Mia"! (Världens sämsta film enligt en kollega till mig (karl), men vi tycker det är perfekt Gympa/Yoga/Dans-musik ;-)


Vilket perfekt träningspass!

Allvarligt talat så var det jättekul, det ska vi försöka göra om minst en gång i veckan - då kanske jag lyckas få lite styrka i min kropp till slut.

2 kommentarer:

♥ mamman i huset ♥ sa...

Gjorde du också balansnumret? ;)

I så fall vore det kul med bildbevis!

Pia sa...

Nej du - inge bildbevis på mammans akrobatövningar ;-)

(Och jag skonade soffan från mina balansövningar...)